keskiviikkona, tammikuuta 25, 2012

pientä koruilua




Jokin aika sitten sain valmiiksi korvikset, joita aloittelin hopeaketjukurssilla. Kivihelmet on kambaba-jaspista, johen olen jostain syystä ihastunut. Nämä on mun ekat hopeakorvikset ja olen jo pitänytkin niitä melko paljon.
Isot renkaat on juotettu ja "mukutettu" vasaralla littanoiksi ja olen hiukan kiillottanut niitä liinalla.




Nämä korvikset pyöräytin viime viikolla. Halusin kokeilla pronssilangan taipuisuutta. Otti koville ja pihdit+näpit joutuivat tiukalle, mutta varsin kelvolliset kuviot syntyivät. Helmet ja koukkulanka(0,8mm) on silverstudion tavaraa, lanka(1mm) taitaa  olla kankurin aitasta.
Tuo pronssilanka on varsin näpäkkää työstää ja kun testailin bilteman kynämallista kaasujuotinta niin kokeilin vähän "pehmittää" sitä. Jo nopeakin hehkutus sai langan taipuisammaksi. Koukut oli jo helpompi muotoilla hehkutetusta langasta. Olen myös tehnyt lenkkejä pronssista ja oli aika vääntämistä ja yksi rannekorukin on jo aloitettu. Tuota lenkkilangan hehkutusta pitää kyllä vielä harkita, koska siitä voi tulla helposti taas liian pehmeää.

Olen aivan ihastuksissani tuohon pronssilankaan, vaikka se onkin haastavampi kuin 925-hopealanka. Jotenkin tykkään sen väristä ja onhan se tietysti edullisempaa kuin hopea tällä hetkellä. Tulevaisuudessa olisi kiva käydä jonkinlainen hopealaatan käsittelykurssi.

Huopakuulereitakin pitäisi motivoitua tekemään lisää. Uusia ideoita on pää täynnä. Tuli vaan tehtyä 24 kuuleria tuossa ennen joulua niin vähän on vielä nihkeää aloitella huovuttelua, mutta eiköhän se motivaatio kohta pilkistele nurkan takaa, vähän on semmoinen kutina jo....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...